Adventurelinjen

Friluftsliv på efterskole?

Friluftsliv på efterskole –
Tag eventyret med i skole på Adventurelinjen

Tag på nye spændende ekspeditioner og få udfordringer i naturen – det er både godt for hjernen og kroppen!

Adventurelinjen er outdoorlivet – bl.a. MTB, hiking på den canariske ø La Gomera eller Malta i Middelhavet, kajak, klatring, bueskydning, rapelling, dykning, venner for livet og meget meget mere.

Find mere på disse sider og kom meget gerne og besøg os på Aalestrup Naturefterskole til næste besøgsarrangement.

På ANE vi har eget fitnesscenter – hvor du møder Adventurelinjens egen fitnessinstruktør. Skolen har også sin egen fysioterapeut, hvis uheldet er ude eller hvis du gerne vil arbejde med mere specifik styrketræning.

Kombinér 9. eller 10. klasse med et fantastisk outdoorliv og et episk fællesskab

På Adventurelinjen har vi alle betingelserne for at give dig dit livs skoleår – et år du aldrig vil fortryde.

Vi finder hele tiden på nye spændende udfordringer og der mangler intet, når grejet skal pakkes til jeres næste tur i shelter, i kajak, til rapelling, bueskydning, hardball, dykning og alt det andet vi sammen skal opleve.

Efterskolen råder over flere hektar skov, vandløb og anden spændende natur, som vi kan boltre os i. Derudover tager vi også på en rejse til udlandet.

Vi har naturligvis også vores egne shelters med flot udsigt over Simested ådal.

Aktiviteter på skolen

Diskgolfbane med 12 huller

Buebane både inde og ude

Shelters & bålpladser

Svedhytte 200 meter til åen til et hurtigt dyp.

Hardballbane

Golfudslagsbane

Floorballbane

Bowcombatbane

Værksted til b.la. knivbygning

Lige uden for skolen

3D-buebane

MTB-track

Klatring i skolens skove

Ribbådsejlads

Rappelling

Fjord til sejlads med Kano og Kajak, snorkling, UV-jagt og fiskeri mv.

Og meget mere…

”Tak for et uforglemmeligt år på verdens fedeste efterskole! Det har nok været det bedste år i mit liv! Ønsker jer alle sammen alt held og lykke i fremtiden!
Victor.

“Sagde i går farvel til min anden familie, “ANE”. Det var hårdt og jeg kommer virkelig til at savne jer alle, og det knuser mig at vide, at jeg sandsynligvis ikke ser jer alle sammen igen. I har givet mig så meget og gjort dette skoleår til noget helt specielt. Sammen med jer har jeg overskredet så mange grænser og er vokset på alle tænkelige måder. Den afslutning vi fik, kunne ikke have været bedre og jeg takker mange gange mine bordherrer og deres flotte gallapartnere for fantastisk selskab. Tak for alt ANE.”
Julie.

”Den sidste dag på ANE er nu ovre. Jeg har mødt så mange fantastiske mennesker og fået en masse vidunderlige venner og veninder som jeg aldrig nogensinde vil glemme. Det her har uden tvivl været en af de hårdeste dage i hele mit liv! ANE, I har i en helt speciel plads i mit hjerte og jeg vil aldrig glemme jer! Tak for at I har været en del af det bedste år i mit liv”.
Signe.

”Deres mål er glade børn, og det formår de!”

Michelle Aarup

”I dag er jeg 35 år og vil stadig sige at det år i ålestrup har været et af mine bedste. Man får venner for livet og glæden ved at leve det.”

Carsten Larsen

”Dejlig skole. Har lige sendt den mindste af vores søn på skolen.”

Henriette Steffensen

”Det bedste år i min datters liv – hun har rykket sig både socialt og fagligt…”

Kamma Steen Linddal Jeppesen

Rejs med Adventurelinjen

Hiking på La Gomera, en frodig, bjergrig ø nær Gran Canaria

I linjefagsugen uge 44 tager adventurelinjen til La Gomera, som ligger i samme øgruppe som Gran Canaria og Tenerife. Skituren i januar er fælles med hele Aalestrup Naturefterskole, og så byder hver uges skoleskema også på en masse udeliv. Vi (og dig selv) kommer til at udfordre dine grænser og du får masser af ny viden om friluftslivet.

Du kan se meget mere om vores ture på siden her.

Har du allerede mødt dine fremtidige adventure-lærere?

Ellers kan du se billeder og læse lidt om Anders og Frank her – og så kan du måske nå at møde dem ved næste besøgsarrangement?

Snorkling og udspring fra klipper

Hverken de unge eller lærerne på Adventurelinjen er til at stoppe, når der er udsigt til snorkling og et udspring i det smukke hav…. Videoklippet er fra en af turene til La Gomera.

Friluftsliv, outdoor-eventyr og naturens herligheder

På adventurelinjen får du én på opleveren og på samme tid en række nye, nære venner. Mød dine lærere på Adventurelinjen.

Rejserne og de mange ture.

Se hvad vi laver på Adventurelinjen