Bliv elev

Er du klar på at få det fedeste skoleår i dit liv?

Via menuen og links i teksten nedenfor kan du på disse sider finde mere om priser, indmeldelse, elevstøtte, en prisberegner og meget mere.

Se her hvordan du bliver elev på Aalestrup Naturefterskole

Optagelse som elev på Aalestrup Naturefterskole

På ANE optager vi elever til 9. og 10. klasse. Det er muligt også, at blive andenårselev på skolen.

Find mere om priser på et efterskoleophold på Aalestrup Naturefterskole her.

Vi opfordrer alle elever og forældre til at besøge skolen inden skolestart. Kom og mød eleverne, lærerne og det øvrige personale – mærk kulturen og stemningen – hør om linjefagene, undervisningen og meget mere.

Hvornår kan du besøge os på Aalestrup Naturefterskole?

Du har mange muligheder. Vi vil så gerne vise skolen frem til dig!

Du kan både besøge os i forbindelse med Efterskolernes Dag, som altid ligger sidste søndag i september måned fra kl. 13-17 eller på Efterskolernes Aften den anden onsdag i januar fra kl. 18-21. Du kan også vælge at tilmelde dig en af de annoncerede besøgsdage, hvor der vil være rundvisning på skolen samt generel information fra linjefagslærere og fra administrationen.

Find det næste besøgsarrangement her.

Er du forhindret på netop disse dage, så er du velkommen til at kontakte skolen for en individuel aftale.

”Tak for et uforglemmeligt år på verdens fedeste efterskole! Det har nok været det bedste år i mit liv! Ønsker jer alle sammen alt held og lykke i fremtiden!
Victor.

“Sagde i går farvel til min anden familie, “ANE”. Det var hårdt og jeg kommer virkelig til at savne jer alle, og det knuser mig at vide, at jeg sandsynligvis ikke ser jer alle sammen igen. I har givet mig så meget og gjort dette skoleår til noget helt specielt. Sammen med jer har jeg overskredet så mange grænser og er vokset på alle tænkelige måder. Den afslutning vi fik, kunne ikke have været bedre og jeg takker mange gange mine bordherrer og deres flotte gallapartnere for fantastisk selskab. Tak for alt ANE.”
Julie.

”Den sidste dag på ANE er nu ovre. Jeg har mødt så mange fantastiske mennesker og fået en masse vidunderlige venner og veninder som jeg aldrig nogensinde vil glemme. Det her har uden tvivl været en af de hårdeste dage i hele mit liv! ANE, I har i en helt speciel plads i mit hjerte og jeg vil aldrig glemme jer! Tak for at I har været en del af det bedste år i mit liv”.
Signe.

”Deres mål er glade børn, og det formår de!”

Michelle Aarup

”I dag er jeg 35 år og vil stadig sige at det år i ålestrup har været et af mine bedste. Man får venner for livet og glæden ved at leve det.”

Carsten Larsen

”Dejlig skole. Har lige sendt den mindste af vores søn på skolen.”

Henriette Steffensen

”Det bedste år i min datters liv – hun har rykket sig både socialt og fagligt…”

Kamma Steen Linddal Jeppesen

Optagelse som elev på ANE

Hvis du ønsker en plads på Aalestrup Naturefterskole, skal du udfylde et indmeldelsesskema og sende det til efterskolen. Du vil efterfølgende modtage en skriftlig bekræftelse på din optagelse.

Find tilmeldingsblanketten her.

Ved optagelse betales et indmeldelsesgebyr på 1.250 kr. I august måned året før skolestart opkræves et depositum på 2.500 kr.

For senere tilmeldte elever betales depositum ved indmeldelsen. Depositum bruges fx til at dække udgifter til linjefagstrøjer, tur til hingstekåring for Hestelinjens vedkommende, bed rollers, Blå Bog etc. Depositum opgøres ved skoleårets slutning, og restbeløbet udbetales til familien.

En ventelisteplads er gratis.

Rejser og oplevelser med dine nye bedste venner på Naturefterskolen

En fælles vinterudlandsrejse (slalomski i Østrig) er en fast del af rejseprogrammet. Denne tur er inkluderet i skolepengene.

Desuden rejser flere linjefag på udlandsrejser i en eller begge linifagsuger (pt. i uge 37 og 44 i efteråret). Se f.eks. Adventurelinjen og Fiskelinjen som normalt har en merbetaling for deres udlandsrejse.

Du får også uddannelsesvejledning

Der er selvfølgelig obligatorisk uddannelsesvejledning igennem skoleåret af vores skolevejledere omkring dine videre uddannelsesmuligheder. Vores uddannelsesvejledere sørger også for bl.a. Brobygning (kun 10kl) og at du i det hele taget kommer godt og trygt videre. Vi naturligvis behjælpelige med hele proceduren omkring optagelse.dk. Din obligatoriske undervisningsplan mv. udarbejdes sammen med din vejleder.