Faciliteterne på Hestelinjen

Egen ridehal, rytterstue og stalde

På Aalestrup Naturefterskole har vi rigtig gode stalde, folde, ridehus og ridebaner. “Gården” som vi kalder den i daglig tale, er centrum for Hestelinjens aktiviteter. Gården hænger sammen med efterskolen, så du er aldrig ret langt væk fra din hest, staldene og ridehallen mv. Se meget mere nedenfor.

Hestelinjens mange faciliteter

Hestelinjen råder over en stald med plads til 40 heste i bokse og en løsdriftsstald, der er indrettet til fire heste. I ridehallen er der desuden blevet opført 16 nye bokse samt et vandspiltov og solarium.

Se en præsentationsvideo af nogle af vore søde låneheste på Hestelinjen nederst på siden. Man kan godt blive tilmeldt Hestelinjen uden at have egen hest eller pony med, men disse pladser er hvert år hurtigt udsolgt. Kontakt kontoret for at høre, om der er venteliste til et af de kommende skoleår. NB. fra skoleåret 2026-27 er det ikke længere muligt at låne heste.

Ny udendørs ridebane med fiberbund og de bedste foldmuligheder

Aalestrup Naturefterskoles Hestelinje har fået totalrenoveret ridebanen (med bl.a. helt ny fiberbund) af ridebane.dk. Banen blev anlagt i det tidlige forår 2018.

Alle heste er på fold min. otte timer om dagen. Vi har nogle dejlige store folde på markerne omkring os, som ligger smukt kuperet lige ned til Simested å. I alt har vi ca. 18 hektar, som er udlagt i græs, hvoraf syv hektar er til sommergræs.

HUSK – opstaldning/pasning af din hest i ferierne er inkluderet i prisen!

Lys og venlig ridehal

Vi råder over en dejlig, lys ridehal på over 2300 m2. Desuden har vi en udendørs ridebane med lys (20×60), samt et system af ridestier på ca. fem km. I tilknytningen til ridehallen har vi vores dejlige undervisningslokale og rytterstue. Al vores undervisning på Hestelinjen er samlet på samme et sted.

Vidste du, at vi har en rideklub her på stedet?

Læs mere her.

Fodring på Hestelinjen

På Hestelinjen fodrer vi hestene to gange om dagen med Krafft Protein Plus samt stråfoder. Hestene har desuden adgang til hø eller wrap ad libitium på foldene.

Du er som elev på Hestelinjen er med i en obligatorisk turnusordning, hvor du er med til at fodre og passe alle hestene i løbet af skoleåret.