Undervisningen på Adventurelinjen

Undervisningen spænder bredt med action i fokus

Undervisningen på Adventurelinjen er meget praktisk og projekt orienteret med action, vilde oplevelser og samvær i fokus.

Undervisning både inde og ude – oppe og nede – er det dig?

Med Adventure på skemaet skal vi ud i felten og undersøge, udforske og beskrive. Ud over dine faste to lærere og instruktørere, vil du også møde forskellige andre professionelle instruktører og gæstelærere.

På Naturefterskolen arbejder de fleste ansatte i og med naturen. Skolen har bl.a. to biologer ansat. Derfor er du sikret en høj faglig viden også på Adventurelinjen. Vi har professionelt grej og udstyr, som du lærer at bruge i praksis ude i naturen.

I dit skoleår på Adventurelinjen bliver du udfordret både fysik og mentalt. Du kommer både til at prøve klatring, rapelling, kajak, kano, dykkerkursus, overlevelsesture i telte, mountainbike ture, bueskydning på vores bueskydningsbane, trekking.

I uge 44 går turen til Malta (2022).

Du bliver udfordret og løftet såvel fagligt som personligt og vi er med dig hele vejen, så du får den bedste “bagage” med herfra – fyldt med viden, inspiration og mod til at indtage friluftslivet selv senere, når du forlader efterskolen.

Fuld knald på oplever’n…

Eventyr for livet