Mød dine lærere på Adventurelinjen

Dine lærere og instruktører på Adventurelinjen har både en meget bred erfaring og alsidig uddannelse bag sig. De vil guide dig udfordrende men sikkert igennem de mange anderledes og spændende udfordringer, som du vil gennemgå i løbet af skoleåret. Men vigtigst at alt så brænder de for at fyre den totalt af derude – sammen med dig og hele Adventurelinjen!

Adventurelinjen har to faste lærere tilknyttet

Anders Thuesen

Anders Thuesen er den ene af de to faste undervisere på Adventurelinjen. Anders er uddannet fra Aarhus Universitet med speciale i idræt og sidefag i biologi. Inden Anders startede på ANE underviste han i idræt og biologi på Århus Akademi og trænede politiaspiranter op til at kunne bestå politiets optagelsesprøve.

Anders nåede desværre aldrig selv at være på efterskole men brugte et par år som sergent i Forsvaret, hvilket har sat sine tydelige spor. Dagligdagen går med sport og friluftsliv i alle afskygninger og han tager gerne imod en udfordring fra elever eller kolleger.

Anders elsker udelivet og har uddannet sig indenfor MTB, kajak/kano, dykning, UV-jagt, klatring, bueskydning, O-løb, vinterfjeld og nordisk friluftliv. Anders har naturligvis også jagttegn.

Anders sender gerne live på Facebook og ligger gerne lidt ekstra lyd til en måske lidt kedelig video for at peppe den lidt op. Anders bruger også tid med GO-PRO’et til, at filme og klippe videoer sammen af eleverne mens de udfordrer sig selv i de mange forskellige aktiviteter.

Anders har modtaget “diagnosen” HDMI (Hyper – Dumdristig – Mange kunstner – Ikke stillesiddende) af sine kollegaer. Det er blevet en æressag… 😉

Anders er også valgfagslærer på bl.a. Hardball.

Ved siden af arbejdet bliver der også tid til foreningsarbejde. Anders har været med til at starte ”Århus Friluftsforening og De Vilde Kaniner” op og sidder stadig i bestyrelsen.

Frank Mikkelsen

Frank Mikkelsen er det andet faste ansigt på Adventurelinjen. Han er et ivrigt udemenneske med friluftliv, jagt og fiskeri som hovedinteresser.

Franks baggrund som lærer:

1987-1990 Holstebro Handelsskole
1990-1991 Handelshøjskolen Herning
1991-1994 Skovskolen Nødebo
1994-2009 Selvstændig erhvervsdrivende i Normik Skov- og Naturpleje.
2010 Startede på Aalestrup Naturefterskole
2010-2012 Nr. Nissum Seminarium
2012-2014 Haderslev Seminarium
2014- Fuldtidsansat på ANE

Frank deltager også gerne i foreningsarbejde:
Formand for BGU fitness (været med til opstart af foreningen)
Har været med til at opstarte BGU e-sport
Er medlem af kajakklubben PAGAJ i Holstebro
Er medlem af dykkerklubben DELFINEN i Holstebro
I fritiden dyrker Frank dykning, kajak, mountainbike, bueskydning, jagt, fiskeri, klatring/rapelling, bygger træhuse, og bygger knive mv.

Frank har desuden sort bælte i Taekwondo! Så kom bare an 😉 !